Sleepy Llama, Eager Beaver. Possible clusterfuck dead ahead, please advise?

Najs paddling i helgen, lagom sliten nu. Vildmarken är alltid spännande, men vi hade oväntad tur med vädret och mina scouter var bäst som vanligt så det var chill. Fast alla djur bet mig.

PUNKTLISTA över djur som bet mig:

  • Myggor
  • Fästingar
  • Scouter
  • Gräsänder
  • Lockespindlar

Ja, jag blev på riktigt biten av en lockespindel :( Det var en väldigt oväntad händelse, eftersom det ungefär aldrig hänt i lockespindlarnas och människornas gemensamma historia. Jag försökte vänligt flytta den från mitt liggunderlag med min hand, men den besvarade min välvilja med att sänka sina löjligt små tänder i min hud. Det kändes inte, men den satt mycket riktigt fast i min hand med käkarna medan den sprattlade med sina ben. I ren överraskning slängde jag ut den i skogen. Det var en ny upplevelse.

Ankbitningen var också ganska vetenskapligt intressant. Jag och V gled runt i vår kanot HMC Infallible och matade änderna med rosiner, och en av dom var smart nog att äta direkt ur min hand. Den bet mig varje gång, och jag noterade att den hade en blå fjäder på sig för att den var najs.

Dagen efter (det vill säga idag) satt jag och V på samma ställe och väntade på att alla skulle ta sig upp för Dödsforsen, när samma ankflock kom igen. Jag satt och höll fast oss i ett grund med paddeln för att inte driva iväg, när samma and som dagen innan (samma blå fjäder!) dök upp med sin flock och helt sonika bet mig i handen igen ett par gånger, trots att jag inte ens hade något gott i den. Jag gillar verkligen tanken på att jag lyckades lära Biteduck lektionen "Ibland har händer mat i sig alltså ska man alltid bita dom bara för att testa" :3

Det var även en harkrank som skrämde mig genom att nästan flyga in i mitt öga på morgonen :(

Det var en najs helg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0