Politiker som djur 6: Eriksson & Wetterstrand

Här är Peter Eriksson och Maria Wetterstrand, språkrör för Miljöpartiet. Språkrör är ett ganska roligt ord eftersom det låter som långa plaströr som man pratar genom, lite som dåliga tutor. Sådana är de i alla fall. Maria Wetterstrand är unik eftersom hon är den enda partiledaren hos de rödgröna som någon faktiskt tycker om, och Peter Eriksson... ...har jag faktiskt inte hört något alls om på väldigt länge. Jag inbillar mig att han blev bitter för att alla tyckte bättre om Maria, och åkte hem till Norrland för att sitta i en röd stuga med vita knutar och dricka väldigt starkt kokkaffe.




Deras djur är:



En björn och en fågel


Än en gång är bilden skapad av Mimmie. Det är tur att vissa av mina konstnärer är pålitliga, när alla andra prioriterar saker som utbildning och liknande över att rita bilder på hur politiker skulle se ut om de var djur. Jag förstår det inte. Men tack!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu har jag ju fått massa läxor att drukna i.

Så det blir nog inte så många fler djur på ett tag, om jag inte får extrem skaparglädje.

2010-10-02 @ 21:34:29
Postat av: Miranda

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 11:25:52
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0