En intressant konversation på chattprogrammet MSN

En vacker dag var jag för ovanlighetens skull inne på MSN och hade följande konversation. Man kunde ha skrivit om den till normal blogginläggs form men jag orkade inte och det vore drygt att be min kamrat att göra det.

Alltså:

E säger (19:54):
hej

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:54):
god dag

E säger (19:55):
jag måste bara kolla en grej med dig

E säger (19:55):
såhär:

E säger (19:55):
jag och 2 kompisar stod vid kth idag och pratade, nere vid stationsgrillen

E säger (19:55):
det var ganska många folk som gick, och ganska trångt

E säger (19:55):
jag stod approx 70cm från de andra

E säger (19:56):
tänk normalt prat-avstånd

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:56):
mm

E säger (19:56):
sen kommer det en mycket korpulent gubbe som såg ut ungefär som en fisk i ansiktet

E säger (19:56):
mellan oss

E säger (19:56):
spänner ögonen i mig och säger

E säger (19:56):
"ENGAGERA DIG I KONVERSATIONEN DÅ!"

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:56):
aaaaaaaaahahaha

E säger (19:56):
sedan går han barskt vidare

E säger (19:57):
jag vet inte ens hur det är möjligt att han är från den här planeten

E säger (19:57):
extremt länge sedan jag blev så totalt förbluffat av något någonsin

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:57):
det var nog det bästa

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:58):
skulle du själv vilja påstå att du var oengagerad i konversationen?

E säger (19:58):
tja, det var en kompis till min andra kompis som jag inte kände som stod med oss

E säger (19:58):
de hade inte sett varandra på ett tag och körde den här "ahaa vad gör du nu för tiden"-grejen

E säger (19:59):
men jag hade ju presenterat mig hövligt och så

E säger (19:59):
så det var inte som att jag stod och tittade åt ett annat håll

Kontrabloggsinnehavaren säger (19:59):
låter ju faktiskt inte som en engagerande konversation

E säger (19:59):
så visst, han hade en poäng, men jag står ju inte och avbryter dom i sin tjena-tjena-manöver

E säger (20:00):
eller gör man så? jag vet inte, jag är totalt förbluffad

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:00):
framförallt är det en otroligt underlig sak att säga/göra

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:01):
är ganska övertygad om att konversationsengagering inte är en sådan typ av oartig att man säger ifrån när man ser någon göra det

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:01):
-oengagering*

E säger (20:02):
fruktansvärt lol var det, och det som irriterar mig mest är att han har fastnat i mitt huvud

E säger (20:02):
jävla mästartrollgubbe

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:02):
undrar om han gör så ofta

E säger (20:02):
borde kartlägga den mannen

E säger (20:04):
om inte kth hade varit ett nöjesfält hade jag slagit mannen på käften

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:04):
: DD

E säger (20:05):
det var iaf så jag kände när han gick iväg

E säger (20:05):
man gör fan inte så

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:05):
hoppas han går hem till sin familj och berättar vid matbordet om hur förvirrande han var

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:05):
"he-he den där snubben sitter säkert och är jättekonfunderad fortfarande >: )"

E säger (20:05):
inte helt osannolikt

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:06):
din reaktion måste vara lite som när jag blev förvirrad av Förvirringsbruden

E säger (20:07):
var det när du satt vid plattan någonstans

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:07):
jag ska ha ett blogginlägg om det någonstans

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:08):
http://kontrablogg.blogg.se/2008/december/forvirringsbruden-ab.html

E säger (20:09):
hahahahahah

E säger (20:09):
ja

E säger (20:09):
det är ungefär en sådan förvirring

E säger (20:10):
men jag undrar, brukar man börja hålla engagerande konversationer mitt när 2 personer (varav 1 man inte känner) börjar återbekanta sig sedan sist de träffades?

E säger (20:10):
jag har alltid haft uppfattningen att det är oartigt

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:10):
jag instämmer

E säger (20:10):
bra

E säger (20:11):
då är det vi 1 - gubben 0

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:11):
man kan inte avbryta hela catch-upfasen

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:11):
jag undrar om jag borde vara lat och kopiera hela den här konversationen till ett blogginlägg

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:11):
för det känns som ett typiskt ämne för min blogg

E säger (20:12):
hahaha

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:12):
och framför allt som ganska ickeengergikrävande

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:12):
-g

E säger (20:13):
ja

E säger (20:13):
du har min tillåtelse iaf

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:13):
dåså

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:14):
: D

E säger (20:14):
byt möjligtvis namn på mig till Vän

E säger (20:14):
eller dylikt

Kontrabloggsinnehavaren säger (20:14):
jag låter aaaalltid mina källor vara anonyma


:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0