Man kan tydligen ha starka känslor angående tråkiga färger

Som ett led i mitt fortgående projekt att lägga ut Kontrabloggens innehåll på entreprenad till tolvåringar (med sikte på att helt kunna utfasa mitt eget skrivande till 2013) kommer här ett av de alltid lika uppskattade gästinläggen. Ni kan själva lista ut av vem, lite som en deckargåta.

Det handlar om färgen beige, och hur mycket man kan hata den.



Jag hatar beige. Det är en otroligt ful och tråkig färg.

Den är typ.. grå plus brun minus allt som är bra med färg. Så fort någon säger beige, blir jag.. typ sur. Surast av alla. Det är typ värre än att barnen i afrika dör av svält.

Svälten är fanimig prioritet två, färgen beige måste utrotas innan vi kan tänka på de stackars barnen. BEIGE ÄR FULT, DUMT OCH ONÖDIGT!

Det enda beige är användbart till, är möjligtvis att de klär ganska bra på spyor. Spyor är äckliga, så en äcklig och dålig färg förstärker hela känslan. Det är najs.

Men jag tycker fortfarande att lila är en mer najs färg på spyor (Jag har erfarenhet av lila spyor, ja..), för det är en så fruktansvärt dålig färg. Brun är den ända färgen som är nästan lika dålig, men den är inte i närheten.

Beige är fult.

Beiga kläder är fula, särskilt när folk har på sig dem i tv. När kameran zoomas ut, så att man ser hela deras kroppar, ser det ut som om de är nakna. Och det är pinsamt och dåligt.

Man ska vara naken, eller så har man kläder på sig. Det ska inte finnas något som heter "det ser ut som hon är naken."

Att vara naken i tv på riktigt är mycket ballare än att låtsas vara naken, genom att ha på sig beige. Gud vad jag hatar beige.

Det blir inte bättre av att alla tycker mitt hat mot beige är töntigt.. Jag menar, satans känslolösa känslofober.

Om en blogg har beige design, kommer jag nog lämna den direkt, om det inte är riktigt awesome. Och jag vet inte ens om det finns så awesome bloggar.

Beige är så äckligt, beiga böcker borde förbjudas, och de som trycker beiga böcker borde få brinna i helvetet.

För beige är fult.

Jag borde starta ett parti, -hata-beige-t-partiet (T finns bara med för att då kan man förkorta det HBT), och ägna mig att hata beige, som yrke. Det vore ganska så coolt, liksom, professionell beige-hatare. Låter ganska ballt egentligen.

Jag skulle bygga ett kontor HELT utan beige, och alla som jobbar där MÅSTE hata beige, och ingen får ha något beige med sig in. Beige borde förbjudas.

När jag ser beige, blir jag ledsen och sur. Typ, pms-sur. Jag blir typ arg på alla, och vill bara elda upp all beige färg i världen. Kan vi inte ordna ett beige-bål snart?

Beige är även en dum färg på det sättet, att den har ett väldigt fult namn.

Beige, beige, beige.

Jag hatar verkligen beige.

Jag hade en kompis som kunde säga beige så roligt, att jag nästan gillade beige. Men nu har han stuckit till en annan skola, och jag sjunker ner i fördärvet igen.

Går det att INTE hata beige, kommer jag kunna sluta?

Vem i helvete vet, jag har fan ingen aning.

Det enda jag vet är att beige är en rövslickande, skitjobbig, kuksugande, asäcklig, sämst färg, som jag hatar.

Jag hatar beige, okej?


jälp så många arga ord om färgen beige vart är dagens ungdom på väg jälp :(

Kommentarer
Postat av: ViQtor

dags att byta färgschema för bloggen? ;)

2010-10-18 @ 18:14:42
Postat av: M

Dagens ungdom är påväd till SIBIRIEN!

2010-11-15 @ 17:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0