Jag har druckit öl

Var och drack öl med Mathias ikväll, en spännande utflykt till landet (där jag bodde förut). Vi konverserade med många trevliga människor varav många säkert var dubbelt så gamla som vi. (eller lika gamla som vi om vi adderar våra åldrar) Jag trodde jag skulle ta en tripp till Uppsala eller motsvarande men det blev inte så p g a beklagliga omständigheter :<

Var på donken nyss, dvs någon gång mellan tre och halv tre. Medan jag stod att väntade på att min gode kamrat skulle få mat så noterade jag att det stod en man i kostym och en skylt på vilken det stod "Entrévärd" och hängde i entrén och kollade misstänksamt på folk. Eftersom jag hade tråkigt och kände mig social pga alkohol (och för att man kan förvänta sig att en entrévärd ska vara trevlig) gick jag fram till honom och frågade:

"Om du ursäktar, vad betyder det egentligen att vara entrévärd?"

Och han svarade med Den Drygaste Rösten:

"...det betyder att jag är en förklädd väktare."

Sen gick han därifrån. Det var det ganska roligaste på ganska länge.

Det här inlägget blev bättre än väntat med tanke på min nuvarande alkoholprocent. Mathias sover på min saccosäck tror jag, och det är nog dags för mig att sova också. Här är en dum bild:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0