The more things change, the more they stay the same

Det har varit en bra dag.

Sov typ tre timmar i natt och hade ett seminarium om finanspolitik vilket var rätt okej. Jag redovisade Viktiga Saker om jobbskatteavdragen och a-kassereformen och svamlade mest pga övertrötthet. Men det jag saknade i sammanhängandehet och kunskap kompenserade jag via charm och showmanship. Så oroa er inte.

Kvasidiskretionär är ett sånt där nytt ord som jag gillar.

Läraren sa lite bra saker också:

"Man kanske nästan borde strunta i att föra finanspolitik eftersom riksbanken ändå bara förstör allt. Och eftersom den är självständig kan politikerna liksom inte säga 'men kom igen :('..."

Jag börjar tycka bättre och bättre om den mannen för varje gång. Bara 10 till exempelvis idag, men jag la in några egna i redovisningen så det kompenserade lite antar jag.

Efteråt var det debatt med en massa viktiga politiker angående EU-parlamentsvalet som är snart. Jag skakade hand med Calle Bildts fru. Hon är tydligen en italiensk grevinna och verkade ganska trevlig. Synd att hon är en galen rabiat moderat. Debatten var i övrigt ganska najs med adekvata mängder hets, och stackars Ardalan satt och var bitter för att han aldrig fick prata, med ett underbart kroppsspråk och stora doser socialdemokratisk dryghet. Jag gillade det.

Se till att rösta i parlamentsvalet nu btw det är jätteviktigt. 7 juni gogogo!

På kvällen spelade jag det näst drygaste spelet i världen. Helt sjuukt.


hej

Kommentarer
Postat av: Krill-E

lolol oändliggruvarbetare

2009-05-19 @ 09:02:35
Postat av: Krille

Ps. Tog du med några popcorn relaterade till exempelvis?

2009-05-19 @ 09:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0