Skylthistorien

Det var för några år sen säkert.

Jag och Krille åkte vi runt på äventyr (lite som Indiana Jones) i Staden efter ett par öl då vi fick syn på en reklamskylt i tunnelbanevagnen med rubriken "VI BRYR OSS INTE"  (en reklam för en bank tror jag; det var på tiden innan finanskrisen då det tydligen var en fördel om ens bank var ansvarslös och omoralisk) och vi insåg att det var en ganska najs skylt att ha. Så vi plockade ner den och började riva loss den relevanta biten (delen av skylten som förklarade vad den handlade om kab suga) när en pk-man och hans fru i sätesgruppen bredvid oss började klanka på oss.

Ni vet, såna där pk-människor som måste lägga sig i varenda småsak inom en 370-graders radie bara för att vara viktig. De kallar det vanligtvis för "civilkurage".

Följande konversation inträffade:

PK-man: "Hallå! Varför gör ni sådär?"
Jag/Krille: "Ja, alltså, det är ju en lite roligt skylt och så tänkte vi." *visar skylt med texten 'Vi bryr oss inte'*
PK-fru: (chockerat) "Men... ...nån har ju BETALAT för den där!"
Jag: (förklarande (egentligen var jag mest trött på deras tjafsande)) "Ja, men jag har betalat för den här resan. Dessutom anser jag inte att företagen bör ha rätt att inkräkta på vår integritet via reklam på det här sättet. Det är min åsikt som radikal syndikalist."
PK-man: (förvirrat) "Jaha... Så då ska ni bara förstöra?"
Jag: (uppriktigt) "Ja. Vi som är vänster gör så."
PK-man: "Eh, jaha. ...lycka till med det då"

Sen gick de av

Kommentarer
Postat av: hehe

gick de av på mitten av ägdhet

2009-07-13 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0