Jag var på bio

Var på bio igår med L, BF och HSPM. :D

Vi såg Woody "Woddi" Allens nya film, som tydligen hette Whatever Works och innehöll den där mannen från Curb Your Enthusiasm som är rolig, och en massa såna där halvkända skådespelare som man nästan känner igen fast inte riktigt, så att man sitter och stör sig på det varje gång man ser dom.

På pappret förutsatte jag att jag borde hatat den eftersom feelgood-komedier med romantiska inslag inte direkt är en genre av film som jag inte brukar hata, men jag lyckades inte riktigt hata den ändå. Någonstans under de första minutrarna lyckades den stjäla lite uppskattning, och behålla den genom resten av filmen via bra skådespelare, en fyndig och rapp dialog, och även en lagom korkad handling.

Jag skulle sätta ett betyg på den men ett behov av att kvantifiera upplevelser  är ett tecken på ett svagt medvetande D:

Kommentarer
Postat av: Krille

Mina förväntningar inför den där filmen var rätt höga pga. Woody Allen och Larry David. Universums största korkjudar (dom är judar på riktigt alltså). Men nu har du sabbat allt.

2009-07-17 @ 14:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0