Jag var en duktig caddie

Jag agerade caddie häromdagen, det var en ganska trevlig utflykt. Jag och min caddiekollega ede var visserligen mycket dåliga och oseriösa på grund av för lite sömn och tusengradig hetta, så vi släpade oss mest runt efter våra spelare som bar sina egna klubbor och drog extremt torra ordvitsar. Man kan bygga väldigt många ordlekar på golftermer. Några exempel:

"Tee-hee"
"Driver du med mig?"
"Det där var ju lite åt skogen" (när bollen hamnade i skogen)
"Vet du vad som vore gott? A cup of tee"
"Jag blev lite putt på det"
"De är ett fint par"
"Man skulle haft lite whisky så man kunde ta sig ett järn, en sexa"
"Han är som Führern" (i bunkern)

(så, nu har jag återigen lyckats föra in bloggen i området specifik och tråkig humor)


Vi kom även på idén med en sitcom baserad runt en golfbana. Karaktärerna skulle inkludera:

  • Den seriöse mannen som äger klubben, agerar straight man som blir sur för att alla är idioter
  • Två väldigt oseriösa och dåliga caddies som larvar sig och drar dåliga skämt jämt
  • En bitter gräsklipparman som hatar golfare och gör allt för att förstöra för dom
  • Ett par superaristokratiska gamla brittiska golfare som alltid är där och spelar
Det finns lite potential där, vilket innebär att det säkert redan är gjort och misslyckat ):

man kan få många bra idéer av golfrundor


Kommentarer
Postat av: KKK

Haha ja man blir ju alldeles ilsken faktiskt! :)

2009-07-21 @ 02:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0