En bonus

Här är ett inlägg jag faktiskt inte skrivit själv, utan som är spökskrivet (bu) av en av mina bloggkollaboratörer.

Jag tänker alltid hålla dennes identitet hemlig pga PUL och upphovsrättslagen. Här, enjoy:


Ett utdrag från min uppkommande bok; Allt är allt

Kapitel ?

Polis är stöld

En polis är en polis. Det är lika självklart som att en trädgårdsmästare är trädgårdsmästare. Polisen är till för att behandla brottslighet och kanske ännu viktigare att förhindra den redan innan brottet begås. Det ska framgå att polisen är en del av samhället, vanligt folk ska känna igen sig i konstaplarna, men desto mer man tänker på det inser man att en polis är en polis vilket också gör att denne tänker, känner och agerar som en polis. Det spelar ingen roll om han eller hon hänger av sig attityden tillsammans med uniformen vid slutet av dagen, en polis är en polis och därför kommer fortsätta vara en statussymbol. Något avskilt från folket, från hopen. Det är i tanken en enhet och inte människorna bakom som i slutändan profileras.

Polis är stöld, polis är polis. Allt är allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0