Haha jag är inte en reseblogg på riktigt

I helgen var jag på kryssning till Riga tillsammans med mina universitätskamrater Äckelkapitalistbjörn (min övervakare), HSPM, L och Ax. GUSP var självklart också med. Det var inte illa alls.

Båten var någon baltstatisk Potempkin som renoverats för säkert 30 år sedan. Hissen var en plywoodlåda och skylten på utsidan hade en underlig diskrepans jämfört med skylten inuti with regards to antalet personer/kg som kunde leva i den. Alla hyttarna hade lite varierande utrustning. Vår hade en hel pall, Ax' hade ett omatchande ryggstöd till sängen och lite mer kakel kvar i badrummet, t ex.

Annars var resan trevlig med mycket känsla av tredjeklass med folk som satt i korridorerna eller spelade gitarr i hippieklungor i receptionen. (house of the risning sun? :D?) Trevligt folk och bra stämning etc etc. Det fanns även en bra bastu att dricka öl i. (att göra en björn: att tro att man byter om i smyg fast man är full synlig via en spegel)

Riga i sig var en trevlig stad också, delarna vi besökte var mycket lika stockholm fast delvis mer förfallet och övervakningskameror överallt. Något slående med staden var hur folktomma stora delar var trots att det var mitt på dagen på en lördag, och framför allt hur otroligt tyst det var även i stora folksamlingar på marknader och så.

Helhetsbetyg: 10 kastanjer av 12 valrossar.


jag fick alla rätt på duggan också :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0