McStäd

Idag har jag städat heeeeela dagen för att kunna överlämna lägenheten till dess rättmätiga ägare. Ett oändligt tack till HSM för den otroliga hjälpinsatsen, I owe you one (minst).

Hade en ganska najs dryg tunnelbaneförare på vägen hem idag. När vi lämnade hållplatsen (det kan ha varit Stora Mossen men jag lovar inget) sa han med dryg röst:

"Alltså. Det här tåget har två vagnar. Tåget ni gick av hade också två vagnar. Det är söndag, så alla tåg är korta idag. Man kanske borde tänka lite innan man ställer sig längst bak på plattformen."

Jag vet inte i vilket sammanhang han sa det, men jag blev glad ändå.

Hemlig edit: Jag såg även en man som bar sin axelväska med pannan. Den där remmen som man brukar ha på axeln. Fast på pannan. Som en ryggsäck. Som om det vore det mest normala i världen. Jag blev lite imponerad.

In other news fyller jag år imorgon. Ge mig pengar (eller säg åtminstone grattis) k thnx. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0