Ett nytt ord

Paucity

pau⋅ci⋅ty   /ˈpɔsɪti/  [paw-si-tee]  –noun
1. smallness of quantity; scarcity; scantiness: a country with a paucity of resources.
2. smallness or insufficiency of number; fewness.
Origin: 1375–1425; late ME paucite < L paucitās fewness, deriv. of paucus few; see -ity

Hmmm jag ska skriva en vetenskaplig artikel bäst jag använder det här obskyra obfuskerade ordet som knappt finns på riktigt det vore ju dumt att använda någon av alla de här synonymerna som någon kan tänkas förstå >:|


Att plugga är kul, man lär sig saker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Paucus.. pausus... pasus... jepp, du måste använda det >:)

2009-08-27 @ 21:12:29
Postat av: Mimmie

Nu blir jag sugen på att lära mig nya saker...

2010-07-08 @ 11:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0