Glad 4/20

Käften Skurt.

I min makroekonomibok står det "And when you feel really confident, put on a bow tie and go explain events on TV (Why so many TV economists actually wear bow ties is a mystery)"

Jag gillar när annars torra böcker säger smålustiga saker. Ungefär som när ett schackprogram sa: "This kind of development is called a fianchetto and is particularly popular in the modern chess world. (It’s much less popular in other disciplines, such as football.)" Jag skrattade ganska länge åt det.

Vår föreläsare citerade även någon nobelpristagare i ekonomi: "Det är uppenbart att alla nationalekonomiska modeller är falska" Motivationen att plugga är på topp nu känner jag.

Hitler fyller visst år idag också. Han får nog ingen present.

Det har varit en bra dag på det hela taget. Med lite tur blir den här veckan jämförbar med den förra.

Kommentarer
Postat av: Krille

Lite i efterskott, men Käften skurt, grattis Hitler och ede har jag redan hälsat dagen till ära, fniss.

2009-04-21 @ 21:16:07
Postat av: Krille

Lite i efterskott men Käften Skurt, grattis Hitler och ede har jag redan hälsat dagen till ära, fniss.

2009-04-21 @ 21:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0