En bra dag för projekt - Bloggklankeri AB

Det rubriken säger. Vissa dagar är såna där dagar då man kan påbörja hur många projekt som helst. Jag och min balkongknarkarvän Anki har en idé om att klanka på bloggar som är dåliga. Eller ett urval i alla fall. Det är väl mest hon som klankar egentligen, jag läser liksom inte bloggar. Jag agerar mer expertkommentator eller motsvarande. (ja jag är en blogg och därför expert)

Dagens mål: "Kissie" (obs klicka inte här).  Det är ett rätt korkat namn I guess jag vet inte. Det är väl det minsta problemet. Jag rekommenderar att ni börjar läsa Ankis sida av klankandet ---> här <--- eftersom hon har ett mycket mer personligt agg än jag, vilket leder till bättre läsning. Hon vägrar förstås länka till Kissies blogg eftersom hon skulle få mer träffar då och bloggande är ett nollsummespel. Lite avundsjuk är hon allt.

Nå, var kan man börja.

Den här bloggen personifierar (bloggifierer?) mycket av allt det som är fel med bloggar. Jag har inte riktigt orkat läsa mycket av den men Anki försäkrar mig att den är en av sveriges största. Vilket är passande eftersom den skrivs av en person som är exakt som alla andra (förmodligen blondare och förmögnare bara). Jag tänker inte använda ordet fjortis eftersom det är orättvist att sätta folk i fack och hon förmodligen är en intressant person med djupa tankar osv osv. Dessvärre framgår detta ingenstans i hennes blogg.

Bloggen sammanfattad i korthet:

"hej jag gör saker som alla andra i min ålder gör (fast blondare) här är en bild på det :)"
"jag är inkapabel att hantera typ försäljare på ett normalt och moget sätt så jag klagar på det på min blogg istället samtidigt som jag visar mitt förakt för folk med dåliga jobb (det är skönt att någonsin slippa jobba själv :D) :)"
"jag fyller 18 jag har massor med livserfarenhet och det är intressant för att ...jaaa :)"
"ahahaha jag kallar mig själv en topbloggare bwahaha sjävldistaans ;:D :;)"
"jag gör mer helt normala saker fast med (blond) bild på det jesss :)"
(upprepa föregående i sju inlägg)
hon har tydligen beundrare som kommer fram till henne på donken vilket är lite imponerande även om det säger mer om hennes beundrare än henne själv. det mest imponerande är väl att någon kan skilja på henne och vilken annan identisk fjor blond välklädd ung dam som helst
"jag är så känd att jag måste dementera (blonda) rykten om mig själv (jag är en så viktig person att folk pratar mycket om mig nämligen) :( :)"
"här är mina naglar som ser ut som alla andra naglar (: :)"
"jag genomgår ett mindre personligt trauma som alla på jorden genomgår typ 20 gånger under en livstids fast inte ens när det händer något i mitt liv kan jag skriva om det på ett intresseväckande sätt :("

Vad kan man säga sammanfattningsvis?

Jag vet inte.

Det är liksom lite för intetsägande för att jag ska kunna säga saker. Anki sa det bättre.

Jag vet inte om hon låtsas vara en modeblogg men till och med hennes kläder är intetsägande.

Hörru Kissie testa att faktiskt säga något intressant, uttrycka en åsikt eller göra nåt kreativt eller så? När du ändå har tusentals personer jag inte respekterars uppmärksamhet. Det kommer förmodligen inte bli bättre för det, men det är värt ett försök.

var inte arg på mig du är säkert en trevlig person k thx ^____^


edit i efterhand: bwahahah hon kallar sig själv topbloggare hahahahahaaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0