Of hårklippning and the nature of bloggar

Jag klippte mig igår. Vet inte om det inte blev lite kortare än jag hade tänkt mig, mig jag är rätt nöjd med det  ändå. Jag hatar hursomhelst att kommunicera med frisörer, förväntar mig bara att de liksom ska kunna läsa mina tankar på något vis. Har i och för all del inte haft kort hår på åratal, så det är rätt bekvämt. Det växer ändå bara ut. In other news är 260 kronor ganska hutlöst för en klippning men det känns värt det för att slippa ha frisörer som har familjegräl på persiska och tappar saxar på en medan dom klipper. Finns den salongen ens kvar? Jag vet inte.

Och på tal om bloggar. Inte för att jag läser dom, men det förefaller mig att det finns ett begränsat antal typer av dom. (punktlista ahoj)

  • "hej jag har ett väldigt monotont och alldagligt liv, kom och läs när jag berättar om det i stor detalj"
  • "hej jag har ett turbulent känsloliv som går åt helvete och jag är jätteledsen över allt, kom och läs när jag berättar om det i obehagligt stor men samtidigt väldigt diffus detalj, gärna med ett överflöd av bokstäver istället för namn"
  • "hej kom och läs om kläderna jag har på mig idag (:"
  • "hej jag hatar allt och skriver på ett rasande vis om det för att vara rolig och förhoppningsvis bli alex schulman 2"
  • "hej jag dör i cancer eller drabbas av någon annan form av personlig katastrof nu måste du bry dig om mitt monotona liv"
  • "hej jag är ett undantag och har faktiskt något intressant att berätta om typ för att jag är utrikesminister eller nåt. synd att jag är en rätt tråkig person ): (:" 
Jag förväntar mig att kunna åtminstone till någon del pricka in samtliga av dessa kategorier utom möjligtvis den sista. Beroende förstås på definitionerna av cancer och personliga katastrofer. Jag har lite ont i halsen (;<) och har därför en halsduk på mig inomhus. Rätt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0