Måndagsmodet

Insåg för ett tag sen att jag inte uppfyllt min bloggarplikt att berätta för alla vad jag har på mig. Därför presenterar jag här måndagens mode (i ordning av påklädnad):

  • Mörkblå jeans, Crocker modell 310. Precis lagom för att det ska vara jobbigt att ta upp mobilen ur fickan när man sitter.
  • Skjorta, svart kritstrecksrandig, som jag fick när jag fyllde år. jp står det visst i den. Är det någon sorts löjligt märke från någon form av klädeskedja kanske? Ganska bra skjorta i alla fall.
  • Strumpor, svarta från Intersport.
  • Jättelång svart halsduk som jag köpt på H&M.
  • Svart överrock, även den köpt på H&M för en massa år sen. Väldigt borgerlig men samtidigt så sliten att den mest ser ut att passa på en bitter revolutionär.
  • Helt enormt slitna skor som är svarta och röda och jätteslitna och jag behagar inte kolla vilket märke det är på dom just nu. Måste verkligen skaffa nya snart.
  • Rödsvart väska med en jättearg hund. Maloperro. <3
Och apropå måndag:
Satt och åt lunch med Björn och VB och Lu och Emm idag. Rätt bra mat, grillspett med riktigt ris vilket var en glad överraskning eftersom jag avskyr allt äckligt och smaklöst fullkornsris som hela världen envisas med att tvinga mig att äta. Man kunde även välja på en fisk som såg rätt god ut eller ledsna rödbetor :( med antingen bulgur eller couscous jag kan inte riktigt skilja på dom men det spelar inte så jättestor roll egentligen. I vår lunchdiskussion kom en fråga jag länge funderat på upp igen (förmodligen för att jag tog upp den):

Man äter hela sitt liv från det att man föds. Hur kommer det sig att man efter mer än 20 års erfarenhet av att äta saker fortfarande misslyckas och typ sätter i halsen och så ibland? Borde man inte lära sig att inte vara dålig?

Kan nån besvara det där åt mig bjuder jag seriöst på en kaka. Lite samma sak gäller förstås det där med att gå. Man tycker att man borde bli för bra för att ramla när man gjort det så mycket, men icke. Här kan jag däremot acceptera förklaringar som omväxlande underlag och så. Livet är ändå fullt av mysterier.

Och så tror AX att man kan dricka kaffe ur en mygga. Det heter mugg. ;<

Avslutningsvis har jag ett litet sår på knogen som blödde en del. :( Vet inte varför.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0