L'allemandaise ivre?

Long time no see, monsieur McBlogg.

I likhet med Blondinbella behövde jag ett blogguppehåll för att orka med stressen från att vara en så offentlig person. (Jag har aldrig påstått att det är enkelt att vara en storbloggare. Det jag har påstått är däremot att det är korkat. Ungefär som att sticka sig själv med nålar varje dag och smörja in det med lime och vitlök medan man fotar det hela med hjälp av en spegel. Inte smart, inget som borde intressera någon, men definitvt jobbigt att göra)

Jag har haft ganska mycket för mig, särskilt i onsdags. Jag, Björn, S, BF, Léa, LS, HSPM och några av Léas kompisar var på puben för att fira våra första 7,5 poäng. (\o/) Efteråt var jag överraskande nog tillräckligt dum för att låta BF lura mig att dra vidare, vilket jag inte ångrar det minsta. Efter ett halvdussin taxiresor och allmän dryghet hamnade vi slutligen på stureplan.

Jag gillar inte stureplan.

Kvällen förtjänar förstås ett helt eget inlägg (och en fullfjädrad antropologisk studie), men det får vänta. Sammanfattningsvis kan sägas att stureplan är den dräggigaste platsen på jorden. Var annars kan man se någon stå vid en pissoar med en ölflaska i munnen, tappa ölen ner i pissoaren, och sedan oberört plocka upp den? Och samtidigt låtsas att han är bättre än samtliga andra i lokalen?

Vi kompenserade däremot genom att ikläda oss rollerna av att vara så stureplan som möjligt. Lyckades med konststycket att vara så stureplan att en stureplansbrud blev irriterad på mig. Jag ställde den retoriska frågan "Är vi på södermalm eller?" när de inte sålde cigaretter i baren. Hon var helt enkelt tvungen att fräsa på mig och ifrågasätta om jag någonsin ens VARIT på söder. Pytt. Jag var nöjd över det resten av kvällen.

Och min fylletyska var utmärkt som alltid. (:

Och dessutom: Jag har fått en djupare förståelse över hur synd det är om tjejer som har mens. Förlåt att det är ganska äckligt. :(

Kommentarer
Postat av: ViQtor

"Är vi på södermalm eller?" klockrent

2008-10-20 @ 12:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0