Knelbullens dag

Det var knelbullens dag igår. Jag åt två. (:

As far as påhittade helgdagar goes så är knelbullens dag definitivt en av mina favoriter. Instiftades 1999 tydligen, trodde den var nyare än så. Även om den är mer blatant konsumeristisk än de flesta alternativen så är det definitivt rätt opretentiös (till skillnad från den här meningen). Den förutsätter inte att man ska älska sina föräldrar okonditionellt (fars/mors dag) eller vara påtvingat lycklig (julen). Den är inte heller ett korkat amerikaniserat sämsthetskoncept à la halloween. Den förutsätter inte att man ska känna så mycket. Att äta kanelbullar är något jag utan tvekan kan ställa mig bakom.

In other news så har Björn försökt rekrytera mig till kapitalismens led genom en bok av Johan Norberg. Han ska passa sig innan han får spö av ung vänster. Däremot gillade jag citatet "Böter är en sorts skatt på att göra fel, skatt är en sorts böter på att göra rätt". Fyndigt värre.

Glad knelbullens dag i efterskott!

Kommentarer
Postat av: viqtor

Böter är en skatt på att vara dum, skatt är skatt på att vara så rik att man har råd att betala böter.

2008-10-16 @ 23:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0