En typisk bra scam

Under universitetslunchen igår berättade VB en anektod som innehöll idéen till en av de genialiskaste scamsen någonsin. Därför tänker jag stjäla den rakt av och göra det till min framtidsplan. Excusez-moi.

Tanken var att åka till typ Hollywood och låtsas vara en viktig europeisk filmagent för alla korkade desperata wannabes. Man skulle ju lätt kunna få en del att punga ut en del kontanter i utbyte mot en falskt kontrakt och ett telefonnummer och en mailadress. En kavaj och en slips och lite fina hemgjorda visitkort är en rimlig investering. Varför gör folk inte det här oftare? Eller jag menar, det finns säkert massor med folk som gör det, men varför har jag inte fått idéen tidigare. Relativt vattentätt alltihop.


skvallra inte på mig nu kthnxbye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0