(Blogg: Spindel i mitt rum)

En anteckning i mitt universitetsblock, lite ovanför en lista med olika demokratityper. Så att jag inte glömmer.

Inte sannolikt att jag glömmer, eftersom det glädjer mig att vara tillbaka på bekant territorium. Araknider är en av de saker jag bloggar bäst om. Hursomhelst upptäckte jag igår kväll en liten spindel i utrymmet mellan min säng och mitt skrivbord, med ett litet nät typ där min härva av sladdar bor. I vanlig ordning var den spårlöst försvunnen i morse.

Den här gången är jag mindre oroad, eftersom nätbyggande spindlar känns mindre troliga att ligga i bakhåll på lampor, eller hoppa upp i mitt ansikte, eller såna där andra saker som arga jaktspindlar are wont to do. Så den kan få ha rollen som husdjur tills vidare. Den verkar lite för bra för att bli uppdammsugen.

Och hur var min dag i övrigt, undrar ni inte. Den var bra. Hade dödsseminarium om ~^*konstitutionsutskottets arbete*^~, vilket var lagom intressant. Jag orkade inte vara jätteseriös utan drabbades av kattsyndrom på en hängande sak bredvid mitt ansikte vilket ledde till att jag missade det mesta min grupp sa. Lyckligtvis var vi sist så ingen brydde sig.

Efter lunchen stannade jag kvar i 16 000 timmar och gick igenom samtliga politiska händelser mellan 1807-1809 (??!) och igår tillsammans med Björn, Ax och L. Mot slutet kollapsade vi mentalt och blev smått ineffektiva. Vi lyckades ändå hinna med djupa diskussioner om tyskar på gaffeltruckar och domstolarnas lagstiftande makt. gj

Och nej, L, det är klart ingen är intresserad av att läsa om mina spindlar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0