Söndagar

Traditionellt sett är det ju måndagar som anses vara den allmänt dåliga dagen som ingen gillar, av goda skäl. Däremot kan det vara värt att ta konsideration om inte söndagar är en värdig kandidat för titeln.

Som bäst är söndagar en ledig dag som man inte kan göra så mycket vettigt pga arbete eller motsvarande, som värst sover man alldeles för länge och kan aaaaldrig somna på kvällen fast man måste, med växande ångest över morgondagen som kommer bli äckligt cp. Vanligtvis lyckas det bli någon form av medelmåttigt mellanting.

Alla känner säkert igen den där känslan av söndagskvällar när man inte har något att göra men inte kan sova för att man är alldeles för pigg, så att man mest sitter och dödar tid tills sängdags blir en praktisk möjlighet. Min söndag var ganska produktiv den här gången, diskade 100 kilo disk och röjde i heeela huset, så jag är rätt lagom trött. Däremot sov jag alldeles för länge, vilket orsakade ännu en typisk sån dag extremmedelmåttig söndag. Söndagar känns dessutom som en typisk sån där dag att städa på. Jag önskar vore katolik så att jag var tvungen att gå i kyrkan åtminstone (vägrar protestantiska gudstjänster). Ska försöka smyga mig till en bikt någon dag snart också, så jag kan kryssa det från listan.

Laddade ner ett ton julmusik idag också. Synd att jag inte gillar julen så mycket alls. :(
(obs förutom alla de där gamla sångerna från 1800-talet som är ganska läskiga)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0